- Misiunea socială/programele sociale ale întreprinderii sociale;
- Problema socială a cărei rezolvare constituie misiunea socială a întreprinderii: categoriile de persoane cărora li se adresează întreprinderea socială respectivă și nevoile sociale ale acestora, zona geografică, problema comunitară/de mediu pe care încearcă să o rezolve întreprinderea;
- Modul în care se integrează activitatea întreprinderii în contextul social și în cel economic din zona respectivă: elemente de analiză de piață privind activitatea care face obiectul Planului de afaceri;
- Modelul de organizare și funcționare a întreprinderii
sociale, cu accent pe modul în care se asigură participarea membrilor și a altor actori interesați, inclusiv persoane din grupuri vulnerabile, dacă acestea fac parte din grupurile vizate de întreprindere, la deciziile privind activitățile acesteia și modul în care acesta reflectă principiile prevăzute la art. 4, lit. c și d, Legea nr. 219/2015 privind economia socială; - Direcțiile strategice de dezvoltare a întreprinderii, având în vedere atât activitatea economică, cât și misiunea/programele sociale
ale acesteia; - Descrierea produsului/produselor, serviciului/serviciilor, respectiv a lucrării/
lucrărilor care vor face obiectul activității întreprinderilor sociale, inclusiv întreprinderilor sociale de inserție; - Justificarea activităților propuse: analiza punctelor tari și a celor slabe ale întreprinderii, respectiv analiza amenințărilor și a oportunităților din mediul în care funcționează aceasta (analiza SWOT), precum și justificarea activităților propuse față de acestea;
- Planul de finanțare al întreprinderii: va include modalitatea prin care se va finanța întreprinderea socială prin intermediul finanțării nerambursabile sau/si prin alte surse de finanțare;
- Rezultate economice și sociale specific preconizate: solicitantul subvenției de minimis va defini în planul de afaceri un set de rezultate proprii corespunzătoare activităților planificate;
- Numărul de persoane angajate în întreprinderile sociale nou înființate.
– se obligă să transmită bunurile rămase în urma lichidării către una sau mai multe întreprinderi sociale;
– aplică principiul echităţii sociale faţă de angajaţi și administratori asigurând niveluri de salarizare/remunerare echitabile, între care nu pot exista diferențe care să depăşească raportul de 1 la 8.
Administratorul schemei de antreprenoriat se va asigura de faptul că fiecare persoană juridică înființată în una din formele prevăzute la art. art. 3 alin. (1) din Legea nr. 219/2015 privind economia socială și finanțată în cadrul proiectului, dobândește atestatul de întreprindere socială în termen de maximum 4 luni de la finalizarea Etapei I.
Locurile de munca nou create (minim 4 / intreprindere sociala) trebuie sa fie cu normă de lucru de cel putin 4 ore/zi și pe perioadă nedeterminată. Nu se acceptă angajarea aceleiași persoane la mai mult de o întreprindere socială înființată în cadrul aceluiași proiect sau la alte proiecte gestionate de către același administrator de schemă de antreprenoriat în cadrul prezentului apel.
În cazul în care în perioada menționată locul/locurile de muncă create în cadrul întreprinderilor nou înființate se vacantează, beneficiarul de ajutor de minimis va avea un termen de maxim 30 de zile să ocupe locul/locurile de muncă vacante, păstrând numărul și tipul acestora, pentru care a primit punctaj la evaluarea planului de afaceri.
lista incubatoare de afaceri sociale Listele proiectelor aprobate pe apelurile PIDS dedicate întreprinderilor sociale în mediul rural! – Fonduri Structurale (fonduri-structurale.ro)
Deci entitățile juridice înființate prin proiect si încadrate la una din categoriile prevăzute la art. 3 alin. (1) din Legea nr. 219/2015, trebuie să funcționeze cu statutul de întreprinderi sociale (adică să dețină atestatul de întreprindere socială pe durata a minimum 14 luni/Etapa II, respectiv maximum 18 luni/Etapa II.
Valoarea ajutorului de minimis acordat per întreprindere socială nou creată este de maxim 100.000,00 euro/întreprindere, pentru minim 4 locuri de muncă nou create.
-
VREI SA PRIMESTI MACHETA COMPLETA DE PLAN DE AFACERI?
HAIDE IN PROGRAMUL DE MENTORAT, UNDE AI ACCES LA 50 DE MACHETE DE PROIECT, PENTRU IDEEI DE AFACERI, FINANTABILE CU FONDURI EUROPENE.
PROGRAMUL DE MENTORAT BY TONY COSTEA.
-8 ȘEDINȚE DE CONSULTANTA 1LA1 PE PARCURSUL CELOR 12 LUNI. (IN CARE 6 LUNI REALIZAM PLANUL DE AFACERI, 6 LUNI IDENTIFICAM LINI DE FINANTARE SI APLICĂM)
-ACCES LA 12 VIDEO-URI (LECȚII ONLINE DESPRE FIECARE RUBRICA DIN PLANUL DE AFACER) + BONUS SUPORT AI (INTELIGENTA ARTIFICIALA), CE VA AJUTA SA REDACTATI LUCRAREA.
-FEEDBACK/EVALUARE PENTRU PRIMUL PLAN DE AFACERI (CONSULTANTA SPECIALIZATA) IN VEDEREA CREȘTERII ȘANSELOR DE SUCCES CU FINANTARI EUROPENE, NERAMBURSABILE.-FIȘA PROGRAM DE MENTORAT – OFERTA
-STUDIU DE CAZ 263.000 EURO – CUM LUCRĂM. = PROFESIONAL (ICGBUSINESS.RO)-STUDIU DE CAZ 36.000 EURO – DE LA PROIECTE MICI, LA PROIECTE MARI – STUDIU CAZ ICG SUD EST (ICGBUSINESS.RO)